מציאות מדומה (VR) היא חוויה אינטראקטיבית שנוצרה על ידי מחשב המתרחשת בסביבה מדומה. – ויקיפדיה.

לפניכם סקירת מומחים אם מציאות מדומה יכולה להחליף מציאות ממשית.

בקיצור, המציאות המדומה נמצאת כעת בחיתוליה. כן, מהירויות העיבוד גדלו כמו גם יכולות עיבוד הווידאו; עם זאת, המציאות האמיתית מורכבת לא רק מתמונות חזותיות ברזולוציה גבוהה, אלא גם מושפעת ונוצרת על ידי קולטני 4 החושים האחרים (מגע, טעם, צליל, ריח).

למרות שיש חליפות גוף וחיישנים וכן יחידות ישיבה שיכולות לדמות במדויק מצבים מסוימים, הם ממשיכים להיות מוגבלים. על מנת שהמציאות הווירטואלית תהווה באמת תחליף למציאות האמיתית, השילוב והשילוב של החושים העיקריים של גוף האדם צריכים להיות משולבים כל כך בחוזקה, עד שבאמת שוכחים שהם נמצאים בעולם וירטואלי. בשלב זה, לעומת זאת, מכשירי מציאות מדומה ומכשירים, למרות שהם הרבה יותר מתקדמים מאשר לפני מספר שנים, אינם יכולים להחליף לטיול במי האוקיאנוס ברגליים יחפות ליד קו החוף, וגם מציאות מדומה אינה יכולה להחליף באמת להחזקת תינוק מקסים אצלך. ידיים. לפיכך, עד שמציאות מדומה תוכל להתאים ולשקף היטב את חושי גוף האדם, היא תמשיך להישאר וירטואלית.

מנכ"ל אסטון וג'יימס, LLC

בקיצור לא, אני לא חושב שמציאות מדומה יכולה להחליף את המציאות האמיתית ואת החיים האמיתיים, אולם זה לא אומר שהרעיון לקוי או שהשאיפות של VR לעולם לא יירדו מהשטח.
למעשה, נהפוך הוא, אני חושב שמציאות מדומה הולכת להיות אחת השינויים החזקים ביותר בתחום המחשוב שראינו אי פעם, שם למעלה כמו מהפכת הסמארטפונים והמצב החירום של טכנולוגיית הבלוקצ'יין, VR הולכת ליצור חדש חוויות שאחרת אי אפשר בלעדיה.

למציאות הווירטואלית יש כמה מקרי שימוש חזקים מאוד, ראשית לאנשים שאינם מסוגלים, מוגבלים או שאינם מסוגלים ליצור קשר עם אנשים אמיתיים בעולם האמיתי, בעוד שזה לא סביר שאי פעם יהיה סוחף כמו סרטים כמו Ready Player One שהיית רוצה שתאמין זו עדיין תהיה חוויה חברתית הרבה יותר גדולה מאשר לשבת על מסך עם מקלדת ועכבר.

VR כל כך סוחף שהוא כבר משנה את חייהם של אנשים רבים שאינם מסוגלים לחוות דברים כמו נסיעה, סקי ועוד.

מציאות מדומה יכולה גם להכניס את המשתמש למצבים מסוכנים, יקרים ביותר או פשוט בלתי אפשריים בלעדיה. דוגמאות לכך כוללות הדרכות בטיחות בהן ניתן ליצור סימולציות של מצבים מתוחים ביותר ללא כל סיכונים ועלויות.

מקרה שימוש נהדר נוסף הוא במרחב היצירתי והעיצובי, היכולת לעצב דברים במצב דמוי חיים בו אתה עובד על עיצוב מכוניות של מציאות מדומה ורואה את היצירה שלך מתעוררת לחיים בזמן שאתה בונה אותה וגם בקנה מידה ולא באמצעות דגם חימר קטן על שולחן.
אז לא, אני לא חושב שמציאות מדומה לעולם תהיה כרוכה בכיבוי המציאות האמיתית שלך לטובת העולם הווירטואלי, אבל אני גם לא מאמין שכדי להיות המטרה, המטרה היא להחליף מצבים מסוכנים וליצור תרחישים חדשים שיכולים לא ידמות בחיים האמיתיים.

דייוויד אלכסנדר
מעצב, מפתח ומשווק דיגיטלי

מציאות מדומה משפרת ומכינה אנשים למציאות בפועל, אך לעולם אינה יכולה להחליפה. עבור מפגשי חינוך והדרכה כגון ניתוחים או אימונים במכונה, VR הוא כלי אימונים נהדר להכין אנשים לפני שהם עוסקים בחוויות האמיתיות. לדוגמא, הכשרה של סטודנטים לרפואה באוניברסיטת VR כמו גם בגופות לפני ניתוח אמיתי אמורה לקצר את זמן האימון ולשפר משמעותית את יחסי ההצלחה בהליך המטופל.

הצבא ממנף מציאות מעורבת ו- VR להכשרת חיילים לפני שהם נתקלים במצבים מסכני חיים אמיתיים. VR מספק ערך עצום בתרחישים מסוג זה וימשיך לגדול ככל שמקרי שימוש רבים יותר ב- VR יצליחו בעולם האמיתי. הצלת חיי אנשים היא החזר השקעה אמיתי עבור VR.

אך VR אינו יכול להחליף את החוויה האמיתית של אינטראקציה ומעורבות אנושית. יש ניואנסים ורגשות עדינים באנשים שמתרועעים שלא ניתן לשכפל בעולם של היום על ידי VR כולל המגע האנושי. תקשורת וביטוי הם המפתח לאושר ולהצלחה באופן אישי ומקצועי. לא ניתן להחליף אותו בקלות על ידי מינוף טכנולוגיית VR. העולם יהפוך לסביבה לא רגשית סטרילית עם אינטראקציות בין מכונות ובני אדם שמסתתרים מאחורי מחשבים כמו הקוסם מארץ עוץ. אז אנחנו כבר לא משפרים את חיינו עם VR אלא מתקשרים לצורך הנוחות בלי שום נשמה אמיתית.

מייקל בק
MRB יחסי ציבור בע"מ

קל למכור VR לגיימרים. לאנשים יש בעיות באימוץ מערכות אוטומציה ביתית, והמציאות המדומה היא ברמת מורכבות אחרת לגמרי.

במובן מסוים, אני מתאר לעצמי שתהיה הרבה רתיעה ראשונית לאמץ את הטכנולוגיה באופן מלא (כשהיא מושלמת). אבל בהיבט אחד אני יכול לדמיין ש- VR מחליף את המציאות בה אנו חיים – וזה שיווקי. מציאות מדומה בשיווק מספקת למשתמשים ניסיון פיזי, ומאפשרת להם לחוות באופן מלא את קסם המוצרים לפני שהם מחליטים לקנות.

מציאות מדומה היא הזדמנות משמעותית הן עבור היצרנים והן עבור הלקוחות ומציעה אינספור אפשרויות. הפוטנציאל הגדול טמון ביכולת לפרוס VR ביישומים ניידים בסמארטפונים, כך שמותגים יכולים לפתוח ערוץ תקשורת חדש עם הלקוחות בצורה חדשה ושונה לחלוטין.

באשר לכל התמונות הדיסטופיות שעולות בדמיוננו לדמיין את ההשלכות המלאות של טכנולוגיית ה- VR, אני חושב שאנחנו עשרות שנים מהאפשרות להטעות את החושים, ולכן התשובה לשאלה זו רחוקה בעתיד, או אני מקווה שלעולם לא.

שם: דארן לבנדר

אומנם אי אפשר לומר אם טכנולוגיית VR תתקדם עד כדי שכפול המציאות, אך ניתן לומר שהעתיד רחוק מאוד. נאמר כי נעשה שימוש בטכניקות גרפיות מתקדמות כגון מעקב אחר קרניים ליצירת גרפיקה שכמעט מצליחה לצלם תמונות. ייתכן שעוד עשור (או פחות) נצפה בסרטים ונשחק במשחקי וידאו שלא ניתן להבחין בהם מהחיים האמיתיים.

דאג, TechAddicts.